Warsz­ta­ty muzyczne

Warsz­ta­ty muzycz­ne dla kobiet i mężczyzn

Warsz­ta­ty muzycz­ne kon­cen­tru­ją­ce się na cho­ra­le gre­go­riań­skim są skie­ro­wa­ne zarów­no do począt­ku­ją­cych jak i zaawan­so­wa­nych śpie­wa­ków. Zapra­sza­my oso­by śpie­wa­ją­ce w ama­tor­skich scho­lach para­fial­nych, przy róż­ne­go rodza­ju dusz­pa­ster­stwach, jak i tych zaj­mu­ją­cych się muzy­ką litur­gicz­ną pro­fe­sjo­nal­nie na co dzień. Każ­dy z was może wnieść do gru­py swo­je doświad­cze­nie bądź czer­pać z doświad­cze­nia innych. Uczest­ni­cy warsz­ta­tów będą przy­go­to­wy­wa­li śpie­wy litur­gicz­ne na każ­dy dzień, zgod­nie z pro­gra­mem cele­bra­cji. Warsz­ta­ty pro­wa­dzić będą doświad­cze­ni muzy­cy. Przyj­mu­je­my zapi­sy do nastę­pu­ją­cych grup:

Gru­pa S1 – scho­la gre­go­riań­ska męska kon­cen­tru­ją­ca się na codzien­nym przy­go­to­wa­niu pro­prium i ordi­na­rium mis­sae, anty­fon i hymnów*
Pro­wa­dzą­cy: Mar­cin Bor­nus-Szczy­ciń­ski. Asy­sten­ci: Sła­wo­mir Wit­kow­ski, Jan Goła­ski, Kon­rad Zaga­jew­ski, Br. Karol Cetwiń­ski OSB.

Gru­pa S2 – scho­la gre­go­riań­ska żeń­ska kon­cen­tru­ją­ca się na codzien­nym przy­go­to­wa­niu pro­prium i ordi­na­rium mis­sae, anty­fon i hymnów*
Pro­wa­dzą­ca: Mag­da­le­na Krzyw­da-Krzy­stecz­ko. Asy­stent­ki: Stel­la Hen­sel-Bie­lów­ka, Mał­go­rza­ta Bie­giesz, Pau­li­na Kukiz.

*w ramach gru­py będzie pro­wa­dzo­ny dodat­ko­wo warsz­tat cho­ra­łu dominikańskiego

Scho­la poli­fo­nicz­na – W tym roku nie pro­wa­dzi­my warsz­ta­tów śpie­wu poli­fo­nicz­ne­go. Ist­nie­je moż­li­wość dołą­cze­nia się do pro­fe­sjo­nal­nej scho­li poli­fo­nicz­nej przy­go­to­wu­ją­cej ordi­na­rium mis­sae oraz śpie­wy wie­lo­gło­so­we. Wyma­ga­na jest zna­jo­mość nut oraz doświad­cze­nie w śpie­wie polifonicznym.
Chór­mi­strzy­ni: Joan­na Orzeł. Asy­stent­ka: Bogu­mi­ła Kaźmierczak

Śpiew ludu - Co dzień na jed­nej z recy­to­wa­nych Mszy poran­nych śpie­wa­ne są tra­dy­cyj­nej pol­skie pie­śni naboż­ne. Codzien­nie odby­wa­ją się rów­nież spo­tka­nia poświę­co­ne śpie­wo­wi tych pieśni.
Pro­wa­dzą­cy: Adam Strug

Biu­ro warsz­ta­tów muzycznych:
o. Woj­ciech Gołaski
ks. Rado­sław Pleskot

Głów­ny kan­tor Ars Celebrandi:
Mar­cin Bornus-Szczyciński

Współ­pra­ca:

Paweł Bębe­nek (2014, 2015)
Ur. w 1972 r. Dyry­gent, kom­po­zy­tor, woka­li­sta, czło­nek Sto­wa­rzy­sze­nia Pol­skich Muzy­ków Kościel­nych, absol­went pody­plo­mo­we­go chór­mi­strzo­stwa na Aka­de­mii Muzycz­nej w Byd­gosz­czy. Jako woka­li­sta (tenor, uczeń prof. Jac­ka Ozim­kow­skie­go) śpie­wał m.in. z zespo­łem muzy­ki daw­nej Brac­two Lut­ni (1992 – 2002), Mikro­kli­mat (1997, kon­tra­te­nor) i Fil­har­mo­nią Kra­kow­ską (1998). Współ­pra­co­wał z zespo­ła­mi: Sirin (Moskwa), Lin­na­mu­usi­kud (Tal­lin, Esto­nia), Flo­ri­pa­ri (Muzy­cy Wawel­scy). Dyry­gu­je chó­ra­mi kościel­ny­mi w całym kra­ju (współ­pra­co­wał m.in. z domi­ni­ka­na­mi, kar­me­li­ta­mi, kar­me­li­tan­ka­mi bosy­mi, kapu­cy­na­mi, Ruchem Świa­tło-Życie oraz szko­ła­mi muzycz­ny­mi) i regu­lar­nie pro­wa­dzi chó­ral­ne warsz­ta­ty litur­gicz­no-muzycz­ne na tere­nie Pol­ski, Litwy i Bia­ło­ru­si (ok. 40 sesji rocz­nie dla chó­rów mie­sza­nych liczą­cych od 30 do 120 osób). Kom­po­nu­je muzy­kę litur­gicz­ną wokal­no-instru­men­tal­ną, a cap­pel­la, sce­nicz­ną, w tym utwo­ry litur­gicz­ne śpie­wa­ne w wie­lu kościo­łach Pol­ski i za gra­ni­cą, musi­cal Zazdro­sna Miłość, spek­takl Żywot świę­tej Kin­gi, pły­ty: Pacierz Pol­ski, Msza o Miło­sier­dziu, Z Miło­ścią i ufno­ścią (2005), Desi­de­rii Car­mi­na czy Jutrz­nia za nie­na­ro­dzo­nych. jego utwo­ry wyko­ny­wa­li m.in. Chór Kate­dry Moskiew­skiej, Lin­na­mu­usi­kud (Esto­nia), Tomasz Stań­ko, Piotr Baron i Justy­na Steczkowska.

Mar­cin Bor­nus-Szczy­ciń­ski (2014, 2015, 2016, 2017)
Ur. w 1951 r. Śpie­wak, badacz muzy­ki daw­nej, peda­gog, wie­lo­let­ni wykła­dow­ca litur­gicz­ne­go śpie­wu tra­dy­cyj­ne­go w Kole­gium Filo­zo­ficz­no-Teo­lo­gicz­nym domi­ni­ka­nów w Kra­ko­wie i War­sza­wie. W 1981 r. zało­żył zespół Bor­nus Con­sort, spe­cja­li­zu­ją­cy się w poli­fo­nii pol­skiej z prze­ło­mu XVIXVII w. Wraz z nim doko­nał wie­lu nagrań dla Pol­skie­go Radia, a tak­że płyt autor­skich z utwo­ra­mi Bar­tło­mie­ja Pękie­la, Pio­tra z Gru­dzią­dza, Miko­ła­ja Zie­leń­skie­go, Mar­ci­na Miel­czew­skie­go, Wacła­wa z Sza­mo­tuł, pol­skich pie­śni wiel­ko­post­nych czy śpie­wów o św. Woj­cie­chu. Kon­cer­to­wał w więk­szo­ści kra­jów euro­pej­skich. W 1986 roku odbył kurs mistrzow­ski w Wyż­szym Kon­ser­wa­to­rium w Pary­żu w ramach sty­pen­dium rzą­du fran­cu­skie­go. Zało­ży­ciel i wie­lo­let­ni dyrek­tor Festi­wa­lu Muzy­ki Daw­nej „Pieśń Naszych Korze­ni” w Jaro­sła­wiu (wcze­śniej dyrek­tor Festi­wa­lu Muzy­ki Daw­nej w Sta­rym Sączu), a tak­że ini­cja­tor pro­jek­tu „Sie­dem Tra­dy­cji” w ramach festi­wa­lu „Kra­ków 2000”. Współ­pra­co­wał z wie­lo­ma reno­mo­wa­ny­mi zespo­ła­mi na całym świe­cie, m.in. taki­mi jak: Orkie­stra Sym­fo­nicz­na Fil­har­mo­nii Naro­do­wej (War­sza­wa), Sin­fo­nia Var­so­via (War­sza­wa) Capel­la Regia Musi­ca­lis (Pra­ga), Haen­del­sve­re­ni­gung (Amster­dam), Les Arts Flo­ris­sants (Paryż), Hor­tus Musi­cus (Tal­linn), Aka­die­mia Sta­rin­noj Muzy­ki (Moskwa), Musi­ca­li­sche Com­pa­gney (Ber­lin), La Peti­te Ban­de (Bruk­se­la). Dla Teatru Wiel­kie­go w War­sza­wie przy­go­to­wał śre­dnio­wiecz­ny dra­mat litur­gicz­ny „Ludus Danie­lis” oraz wcze­sno­ba­ro­ko­wą ope­rę „Daf­ne” autor­stwa Mar­co da Gaglia­no. Pra­cę nad śre­dnio­wiecz­ny­mi spek­ta­kla­mi litur­gicz­ny­mi kon­ty­nu­uje ze Scho­lą Teatru Węgaj­ty — oprócz „Ludus Danie­lis” reper­tu­ar obej­mu­je m.in. „Ludus Pas­sio­nis”, „Ordo stel­lae” czy „Mira­cu­la sanc­ti Nico­lai”. Obec­nie peł­ni funk­cję kan­to­ra gre­go­riań­skie­go świą­ty­ni Opatrz­no­ści Bożej w Warszawie.

Robert Pożar­ski (2014, 2015, 2016)
Ur. 1965 r. Śpie­wak i badacz śre­dnio­wiecz­nych źró­deł ręko­pi­śmien­nych; w 1992 r. uzy­skał dyplom soli­sty-śpie­wa­ka w kla­sie prof. Edwar­da Paw­la­ka w PSM II st. im. Fr. Cho­pi­na w War­sza­wie; wie­lo­krot­ny stu­dent Mię­dzy­na­ro­do­wej Let­niej Aka­de­mii Muzy­ki Daw­nej w Wila­no­wie w kla­sie śpie­wu baro­ko­we­go prof. Pio­tra Kusie­wi­cza; stu­dio­wał inter­pre­ta­cję cho­ra­łu śre­dnio­wiecz­ne­go m.in. u Mar­ce­la Pérèsa w Pary­żu; nale­ży do gro­na zało­ży­ciel­skie­go Lek­tor­skiej Scho­la Can­to­rum, powsta­łej w 1988 roku przy War­szaw­skim Metro­po­li­tal­nym Semi­na­rium Duchow­nym. Jako kan­tor tej scho­li doko­nał reje­stra­cji fono­gra­ficz­nej dwóch śre­dnio­wiecz­nych rymo­wa­nych ofi­cjów mona­stycz­nych dedy­ko­wa­nych Św. Sta­ni­sła­wo­wi i Św. Woj­cie­cho­wi. Od 1995 roku jest śpie­wa­kiem zespo­łu Bor­nus Con­sort, z któ­rym nagrał czte­ry pły­ty: Miel­czew­ski, Media vita, O nie­bez­pie­czeń­stwie żywo­ta czło­wie­cze­go, In Assump­tio­nis BMV; od 1996 roku jest tak­że kan­to­rem Scho­li Teatru Węgaj­ty, z któ­rą jako kie­row­nik muzycz­ny zre­ali­zo­wał m.in. trzy śre­dnio­wiecz­ne dra­ma­ty litur­gicz­ne: Ordo stel­lae, Ordo annun­tia­tio­nis, Planc­tus Mariae oraz spek­takl Mira­cu­la sanc­ti Nico­lai. Był jed­nym z sze­ściu soli­stów w mię­dzy­na­ro­do­wym pro­jek­cie Codex Cali­xti­nus w ramach festi­wa­lu Cul­tu­re 2000. Od 2000 roku jest kan­to­rem i kie­row­ni­kiem arty­stycz­nym wro­cław­skiej Scho­la Gre­go­ria­na Sile­sien­sis, z któ­rą nagrał pły­tę In agen­da defunc­to­rum — Mis­sa Requ­iem Johan­ne­sa Ocke­ghe­ma oraz zre­ali­zo­wał wie­le pro­jek­tów z dzie­dzi­ny śre­dnio­wiecz­nej muzy­ki litur­gicz­nej, m.in.: Man­da­tum (pre­zen­to­wa­ne na festi­wa­lu Voix et Route Roma­ne w Alza­cji w 2004 r.), Mis­sa sanc­ti Iaco­bi, Offi­cium in Nati­vi­ta­te Sanc­ti Ioan­nis Bap­ti­stae, Par­the­no­me­li­ca. Od 2002 roku jest kan­to­rem żeń­skiej Scho­la Mulie­rum Sile­sien­sis, z któ­rą w 2008 roku nagrał pły­tę Ful­get in orbe dies — Ofi­cjum rymo­wa­ne o św. Jadwi­dze. W latach 2002 – 2009 reali­zo­wał cyklicz­ny pro­jekt muzycz­ny Zanu­rze­ni w Tra­dy­cji; w 2012 roku roz­po­czął nowy cyklicz­ny pro­jekt muzycz­ny Cho­rał sar­mac­ki, w ramach któ­re­go opra­co­wał i zapre­zen­to­wał publicz­nie trzy pro­gra­my kon­cer­to­we — „G.G.Gorczycki i cho­rał piotr­kow­ski”, „Castrum dolo­ris — sta­ro­pol­skie cere­mo­nie pogrze­bo­we” oraz „Parvu­le pupu­le — sar­mac­kie Boże Naro­dze­nie”. Wszyst­kie pro­gra­my zosta­ły wyda­ne na pły­tach. Pro­wa­dzi warsz­ta­ty cho­ra­ło­we i śpiew litur­gicz­ny m.in. pod­czas mię­dzy­na­ro­do­we­go festi­wa­lu muzy­ki daw­nej „Pieśń Naszych Korze­ni” w Jaro­sła­wiu, pro­wa­dził tak­że wie­le warsz­ta­tów śpie­wa­czych na zapro­sze­nie m.in. Domi­ni­kań­skie­go Ośrod­ka Liturgicznego.

Kon­rad Zaga­jew­ski (2015, 2016, 2017)
Ur. 1970 r. W 1983 r. ukoń­czył Szko­łę Muzycz­ną I st. im. St. Wie­cho­wi­cza (for­te­pian). Przez wie­le lat śpie­wał w scho­lach u domi­ni­ka­nów w Kra­ko­wie i Wro­cła­wiu (gdzie pro­wa­dził śpiew). W ramach kil­ku­let­niej współ­pra­cy z Mię­dzy­wy­dzia­ło­wą Sek­cją Muzy­ki Daw­nej w Szko­le Muzycz­nej II Stop­nia im. R. Bukow­skie­go we Wro­cła­wiu nawią­zał kon­takt ze Scho­lą Węgaj­ty, z któ­rą śpie­wa od 1996 r., uczest­ni­cząc w odtwa­rza­niu śre­dnio­wiecz­nych litur­gicz­nych i reli­gij­nych. W latach 1998 – 2013 r. pro­wa­dził Scho­lę Śpie­wu Tra­dy­cyj­ne­go, któ­ra sta­ła się pod­sta­wą utwo­rzo­ne­go w 1999 r. przez Rober­ta Pożar­skie­go zespo­łu Scho­la Gre­go­ria­na Sile­sien­sis (obec­nie jest jej dru­gim kan­to­rem). Od 2007 r. współ­two­rzy inter­ne­to­we forum poświę­co­ne tra­dy­cyj­nym pol­skim pie­śniom reli­gij­nym (spiewnik.katolicy.net). Od 2010 r. pro­wa­dzi scho­lę Wro­cław­skie­go Dusz­pa­ster­stwa Wier­nych Tra­dy­cji Łaciń­skiej w Archi­die­ce­zji Wro­cław­skiej — Scho­la Can­to­rum Sanc­ti Ioseph, śpie­wa­ją­cą pod­czas litur­gii w nad­zwy­czaj­nej for­mie rytu rzym­skie­go. Okre­so­wo współ­pra­cu­je z inny­mi zespo­ła­mi i scho­la­mi litur­gicz­ny­mi w zakre­sie cho­ra­łu gre­go­riań­skie­go i domi­ni­kań­skie­go oraz sta­rych pol­skich pie­śni reli­gij­nych. Wraz z żoną wycho­wu­je pię­ciu synów, z któ­rych dwóch śpie­wa już w chó­rze chło­pię­cym archi­die­ce­zji wro­cław­skiej Pueri Can­to­res Wra­ti­sla­vien­ses, dwóch zaś jest ucznia­mi Szko­ły Muzycz­nej I st. im. G. Bacewicz.

Jan Goła­ski (2015, 2016, 2017)
Ur. w 1960 r. Doświad­czo­ny śpie­wak kościel­ny spe­cja­li­zu­ją­cy się w cho­ra­le gre­go­riań­skim i śpie­wie tra­dy­cyj­nym. Od 35 lat opie­ku­je się śpie­wem pod­czas rorat w koście­le domi­ni­ka­nów w Pozna­niu. Reper­tu­ar mszy rorat­nich, opar­ty na cho­ra­le, tra­dy­cyj­nych pie­śniach, daw­nej poli­fo­nii z nie­wiel­kim dodat­kiem współ­cze­snych kom­po­zy­cji i opra­co­wań, dobrze odda­je zakres jego muzycz­no – litur­gicz­nych zain­te­re­so­wań. Waż­nym ele­men­tem poznań­skich rorat jest szcze­gól­na tro­ska o wspól­ny śpiew, o włą­cze­nie i zaan­ga­żo­wa­nie wszyst­kich obec­nych. Uwa­ża, że wie­lo­let­nie mie­rze­nie się z tym zada­niem w naj­więk­szym stop­niu ukształ­to­wa­ło go jako kan­to­ra. Istot­nym miej­scem inspi­ra­cji i zyski­wa­nia nowych umie­jęt­no­ści jest dla nie­go festi­wal „Pieśń Naszych Korze­ni”. To tam mógł czer­pać z doświad­czeń takich śpie­wa­ków jak Mar­cin Bor­nus Szczy­ciń­ski, Robert Pożar­ski, Taivo Nii­tvägi czy Johann Wol­fgang Niklaus, a tak­że brać udział w warsz­ta­tach pro­wa­dzo­nych przez Mar­ce­la Pérèsa. Wie­dzę z zakre­su nota­cji muzycz­nych naj­star­szych źró­deł ręko­pi­śmien­nych oraz resty­tu­cji melo­dycz­nej śpie­wu gre­go­riań­skie­go posze­rzał na Ogól­no­pol­skich Kur­sach Śpie­wu Gre­go­riań­skie­go orga­ni­zo­wa­nych przez Sek­cję Pol­ską AISC­Gre. Od 2007 r. pro­wa­dzi scho­lę gre­go­riań­ską w para­fii Maryi Kró­lo­wej w Pozna­niu. Obec­nie w ramach scho­li dzia­ła­ją dwa zespo­ły, męski i żeń­ski. Wyko­nu­ją one gre­go­riań­skie czę­ści sta­łe i zmien­ne pod­czas nie­dziel­nych Mszy świę­tych w nad­zwy­czaj­nej for­mie rytu rzymskiego.

Joan­na Orzeł (2014, 2015, 2016, 2017)
Absol­went­ka Wydzia­łu Dyry­gen­tu­ry Chó­ral­nej Aka­de­mii Muzycz­nej w Gdań­sku, dok­tor sztu­ki muzycz­nej w dys­cy­pli­nie arty­stycz­nej: woka­li­sty­ka, pro­pa­ga­tor­ka cho­ra­łu gre­go­riań­skie­go. Cało­kształt jej dzia­łal­no­ści muzycz­nej w cha­rak­te­rze orga­ni­sty-kan­to­ra w Bazy­li­ce Mariac­kiej i Kapli­cy Kró­lew­skiej w Gdań­sku oraz kapel­mi­strza Kape­li Mariac­kiej cha­rak­te­ry­zu­je sta­ła obec­ność cho­ra­łu gre­go­riań­skie­go w autor­skich opra­co­wa­niach i pra­gnie­nie pod­no­sze­nia kul­tu­ry Sacrum. Zamy­słem przed­się­wzięć arty­stycz­nych Joan­ny Orzeł jest ozda­bia­nie muzy­ką pereł archi­tek­tu­ry Gdań­ska i — dzię­ki spo­tka­niom z żywą sztu­ką — wydo­by­wa­nie walo­rów aku­stycz­nych uni­ka­to­wych wnętrz gotyc­kich i baro­ko­wych, cze­mu słu­żą poszu­ki­wa­nia dosko­na­łej tech­ni­ki śpie­wu, opar­tej na wyko­rzy­sta­niu odde­chu prze­po­no­we­go, sta­no­wią­ce­go tajem­ni­cę pięk­ne­go rezo­nan­su i bogac­twa ali­kwo­tów, zapew­nia­ją­cej osza­ła­mia­ją­cą wygo­dę śpie­wa­nia wyso­ką pozy­cją i pro­cen­tu­ją­cej czy­sto­ścią intonacji.

Mag­da­le­na Krzyw­da-Krzy­stecz­ko (2014, 2015, 2016, 2017)
Wszech­stron­na woka­list­ka, peda­gog, absol­went­ka Aka­de­mii Muzycz­nej w Kato­wi­cach na kie­run­kach teo­rii muzy­ki oraz woka­li­sty­ki jaz­zo­wej. W swej muzy­ce łączy zami­ło­wa­nie do muzy­ki daw­nej, muzy­ki ludo­wej, poezji śpie­wa­nej i jaz­zu. Od 2006 pro­wa­dzi Żeń­ską Scho­lę Nati­vi­ta­tis, któ­ra wyko­nu­je cho­rał, wcze­sną poli­fo­nię i pie­śni tra­dy­cyj­ne. Od kil­ku lat Scho­la współ­pra­cu­je z Cho­rzow­skim Brac­twem Rycer­skim Bożo­grob­ców. Wspól­nie ze Scho­lą Can­to­rum Mino­rum Cho­so­vien­sis zespół nagrał pły­tę „Mariam Matrem Vir­gi­nem”. Od ponad dzie­się­ciu lat kon­cer­tu­je i nagry­wa z gita­rzy­stą Sła­wo­mi­rem Wit­kow­skim. Muzy­cy nagra­li wspól­nie pły­tę „Sap­phi­re”, a do ich naj­więk­szych osią­gnięć nale­żą: Grand Prix na VI Ogól­no­pol­skim Kon­kur­sie Pio­sen­ki Poetyc­kiej o „Zło­te koło młyń­skie” w Star­gar­dzie Szcze­ciń­skim, nagro­da głów­na im. Agniesz­ki Osiec­kiej na XXXIII Ogól­no­pol­skich Spo­tka­niach Zam­ko­wych „Śpie­waj­my poezję” w Olsz­ty­nie, I miej­sce w Fina­le IV Festi­wa­lu „Łagod­ne Spo­tka­nia Muzycz­ne” w Gdań­sku oraz III nagro­da w X edy­cji Ogól­no­pol­skie­go Kon­kur­su „Pamię­taj­my o Osiec­kiej” w War­sza­wie. Współ­pra­cu­je rów­nież m.in. z orkie­strą Big Sile­sian Band, z któ­rą kon­cer­tu­je i doko­nu­je nagrań dla Pol­skie­go Radia.

Pau­li­na Kukiz (2015, 2016, 2017)
Od naj­młod­szych lat pasjo­nat­ka śpie­wu. W latach 90. zwią­za­na z klasz­to­rem domi­ni­ka­nów we Wro­cła­wiu, gdzie zetknę­ła się ze śpie­wem tra­dy­cyj­nym i cho­ra­łem gre­go­riań­skim (tra­dy­cji domi­ni­kań­skiej). Dzię­ki uczest­nic­twu w festi­wa­lach muzy­ki daw­nej „Pieśń Naszych Korze­ni” w Jaro­sła­wiu roz­wi­ja­ła zain­te­re­so­wa­nie cho­ra­łem oraz róż­ny­mi for­ma­mi śpie­wu tra­dy­cyj­ne­go; uczest­ni­czy­ła tak­że w gru­pie śpie­wa­czej we Wroc­la­wiu. Człon­ki­ni Sto­wa­rzy­sze­nia „Scho­la Gre­go­ria­na Sile­sien­sis” oraz współ­za­ło­ży­ciel­ka Scho­li Mulie­rum Sile­sien­sis. Człon­ki­ni Sto­wa­rzy­sze­nia Scho­la Węgaj­ty, wystę­pu­je w wyko­ny­wa­nych przez nią śre­dnio­wiecz­nych dra­ma­tach litur­gicz­nych. Uczest­nicz­ka warsz­ta­tów pro­wa­dzo­nych przez Mar­ce­la Pérèsa, Jean-Etienne’a Lan­gian­nie­go, Rober­ta Pożar­skie­go, Mar­ci­na Bor­nus Szczy­ciń­skie­go, Mar­ci­na Abij­skie­go, Cha­ra­lam­bo­sa Rim­ba­sa, Ger­traud Zot­ter, Patri­zię Bovi. Wraz ze Sto­wa­rzy­sze­niem „Scho­la Gre­go­ria­na Sile­sien­sis” nagra­ła kil­ka płyt, m.in. Ful­get in orbe dies, Ludus Pas­sio­nis, Parvu­le pupule.

Bogu­mi­ła Kaź­mier­czak (2016, 2017)
Od wie­lu lat zwią­za­na z klasz­to­rem domi­ni­ka­nów w Kra­ko­wie, gdzie śpie­wa­ła w róż­nych scho­lach. Absol­went­ka Wydzia­łu Muzy­ki Daw­nej we Wro­cła­wiu gdzie uczy­ła się śpie­wu pod kie­run­kiem m.in. Mar­ci­na Bor­nu­sa Szczy­ciń­skie­go, Pio­tra Łykow­skie­go i Bog­da­na Maka­la. Przez wie­le lat współ­two­rzy­ła zespół muzy­ki daw­nej Brac­two Lut­ni z Dwo­ru na Wyso­kiej kie­ro­wa­ny przez Anto­nie­go Pil­cha. Z zespo­łem tym nagra­ła kil­ka płyt. W tym cza­sie współ­pra­co­wa­ła z taki­mi zespo­ła­mi jak Lin­na­mu­usi­kud z Tal­li­na czy Sirin z Moskwy. Obec­nie śpie­wa w chó­rze Domi­ni­kań­skie­go Ośrod­ka Litur­gicz­ne­go w Krakowie.

Robert Hugo (2014, 2015, 2016)
Orga­ni­sta, kla­we­sy­ni­sta, kapel­mistrz i chór­mistrz. Pro­fe­sjo­nalną karie­rę muzycz­ną roz­po­czął po ukoń­cze­niu wydzia­łu nauk przy­rod­ni­czych na Uni­wer­sy­te­cie Karo­la w Pra­dze. Rów­no­le­gle odby­wał stu­dia na Pra­skiej Aka­de­mii Muzycz­nej, gdzie zgłę­biał teo­rię muzy­ki i uczył się gry na orga­nach pod kie­run­kiem Mila­na Slech­ty i Jaro­sława Tumy. Dodat­kowo stu­dio­wał grę na kla­we­sy­nie współ­cze­snym pod kie­run­kiem Zuzan­ny Ruži­čko­vej, kla­we­synu histo­rycz­nego zaś uczył się u Johan­na Son­n­le­it­nera, Joh­na Tol­la i Hel­muta Fran­ke. Pra­co­wał jako akom­pa­nia­tor bale­tu w teatrze, pro­wa­dził zaję­cia śpie­wu chó­ral­nego i na wydzia­le dra­ma­tycz­nym Pra­skiego Kon­ser­wa­to­rium. Jest orga­ni­stą aka­de­mic­kiego kościo­ła Zba­wi­ciela w pra­skim Kle­men­ti­num. Spe­cja­li­zuje się w cze­skiej i połu­dnio­wo­nie­miec­kiej muzy­ce XVIIXVIII wie­ku. Współ­pra­co­wał z wie­loma cze­skimi i euro­pej­skimi zespo­łami i soli­stami, taki­mi jak Pro Can­tione Anti­qua, Musi­ca­li­sche Com­pa­gney, Mag­da­lena Kože­na czy Michal Pospi­šil. W 1992 r. zało­żył swój wła­sny zespół baro­kowy Capel­la Regia. W pierw­szym roku dzia­łal­no­ści zespół wysta­wił sce­nicz­nie w brneń­skim Teatrze Janáčka Rap­pre­sen­ta­tione di Ani­ma et di Cor­po Cava­lie­riego. W ślad za tym przy­szła seria trzech ora­to­riów Jana Disma­sa Zelen­ki, pod­sta­wowe dzie­ła Ada­ma Mich­ny, Fili­pa Jaku­ba Rit­tlera, Pavla Jose­fa Vejvanovsky’ego, Anto­nia Dra­ghiego i Jana Jaku­ba Ryby. Osob­ne miej­sce w dzia­łal­no­ści zespo­łu zaj­mują ora­to­ria Gia­como Caris­si­miego. Jako orga­ni­sta uczest­ni­czy też w waż­niej­szych nabo­żeń­stwach w koście­le. W Pol­sce Robert Hugo od lat współ­pra­cuje z mię­dzy­na­ro­do­wym festi­wa­lem muzy­ki daw­nej „Pieśń Naszych Korzeni”.

Mał­go­rza­ta Bie­giesz (2016, 2017)
Wykształ­ce­nie peda­go­gicz­ne oraz arty­stycz­ne uzy­ska­ła na Aka­de­mii Muzycz­nej w Kato­wi­cach im. Karo­la Szy­ma­now­skie­go oraz na Uni­wer­sy­te­cie Ślą­skim. Wie­lo­let­nia artyst­ka chó­ru „Reso­nans con tut­ti”. Przez kil­ka lat współ­pra­co­wa­ła rów­nież z pro­fe­sjo­nal­ny­mi zespo­ła­mi tj.: Ope­ra Ślą­ska w Byto­miu. Na co dzień pro­wa­dzi dzia­łal­ność peda­go­gicz­ną. Od kil­ku lat jest człon­kiem Żeń­skiej Scho­li Nati­vi­ta­tis, któ­ra wyko­nu­je cho­rał, wcze­sną poli­fo­nię i pie­śni tra­dy­cyj­ne. Swój warsz­tat wokal­ny dosko­na­li­ła bio­rąc udział w licz­nych kur­sach i warsztatach.

Stel­la Hen­sel-Bie­lów­ka (2017)
Jest absol­went­ką Szko­ły Muzycz­nej II stop­nia w kla­sie for­te­pia­nu i śpie­wu solo­we­go. Bra­ła udział w licz­nych warsz­ta­tach i pro­jek­tach zwią­za­nych z poli­fo­nicz­nym śpie­wem litur­gicz­nym w Cho­rzo­wie Kato­wi­cach i w trak­cie festi­wa­lu „Pieśń Naszych Korze­ni” w Jaro­sła­wiu. Jako czło­nek zespo­łu „Cir­cu­lum” nagra­ła pły­tę z muzy­ką zwią­za­ną z obcho­da­mi Tri­du­um Pas­chal­ne­go. Śpie­wu cho­ra­ło­we­go uczy­ła się w trak­cie warsz­ta­tów pro­wa­dzo­nych przez Sła­wo­mi­ra Wit­kow­skie­go, Mar­ci­na Bor­nu­sa-Szczy­ciń­skie­go i Rober­ta Pożar­skie­go. Kil­ku­krot­nie bra­ła tez udział w warsz­ta­tach pro­wa­dzo­nych przez bene­dyk­ty­nów z Tyń­ca. Od dzie­się­ciu lat śpie­wa w Scho­li Muzy­ki Daw­nej, z któ­rą rów­nież nagra­ła pły­tę z reli­gij­ną muzy­ką średniowieczną.

Michał Duź­niak (2017)
Muzyk, orga­ni­sta, peda­gog. Absol­went Aka­de­mii Muzycz­nej im. Karo­la Szy­ma­now­skie­go w Kato­wi­cach w kla­sie orga­nów prof. Julia­na Gem­bal­skie­go Peda­gog Die­ce­zjal­nej Szko­ły Orga­ni­stow­skiej – Szko­ły Muzycz­nej II Stop­nia w Biel­sku-Bia­łej i czło­nek Archi­die­ce­zjal­nej Komi­sji Muzy­ki Sakral­nej w Kato­wi­cach. Czło­nek Sto­wa­rzy­sze­nia Pol­skich Muzy­ków Kościel­nych. Pro­wa­dzi bada­nia nad gór­no­ślą­skim instru­men­ta­rium orga­no­wym. Kon­cer­tu­je solo­wo oraz z zespo­łem Immer­so nel­la Musi­ca, skrzy­pacz­ką Anną Tre­fon, woka­li­stą Sta­ni­sła­wem Dudą oraz gościn­nie z Pol­skim Zespo­łem Śpie­wa­czym Hut­nik i z zespo­łem wokal­nym Can­tus Flo­ri­dus. Kon­cer­to­wał w Pol­sce i za gra­ni­cą (Niem­cy, Fran­cja, Wło­chy, Cze­chy, Litwa). Do szcze­gól­nych jego obsza­rów zain­te­re­so­wań nale­ży impro­wi­za­cja orga­no­wa. Do naj­waż­niej­szych jego wystę­pów nale­żą: współ­pra­ca z orkie­strą sym­fo­nicz­ną Fil­har­mo­nii Ślą­skiej i Fil­har­mo­nii Jeneń­skiej w ramach pro­jek­tu ONE (2016), kon­cert Chry­stus u bram śmier­ci w ramach IX Festi­wa­lu Fide et amo­re w Żorach (2015), reci­tal orga­no­wy w ramach Fil­har­mo­nicz­nych Wie­czo­rów Orga­no­wych (2014), reci­tal orga­no­wy w ramach Festi­wa­lu Muzy­ka Orga­no­wa w Kate­drze w Kato­wi­cach (2014), wyko­na­nie par­tii b. c. Pasji wg św. Jana  J. S. Bacha pod dyrek­cją Szy­mo­na Bywal­ca (2012), wyko­na­nie par­tii orga­nów w utwo­rze Vigi­lia Wol­fgan­ga Rih­ma pod dyrek­cją Ruper­ta Hube­ra (2011). Wię­cej infor­ma­cji na stro­nie inter­ne­to­wej https://duzniakmichal.pl/

Sła­wo­mir Wit­kow­ski (2017)
Gita­rzy­sta, kom­po­zy­tor i aran­żer, absol­went Aka­de­mii Muzycz­nej im. K. Szy­ma­now­skie­go w Kato­wi­cach, oraz śpie­wak pie­lę­gnu­ją­cy śpiew gre­go­riań­ski. Od począt­ku ist­nie­nia zespo­łu (1996) kie­row­nik muzycz­ny Scho­li Can­to­rum Mino­rum Cho­so­vien­sis, spe­cja­li­zu­ją­cej się w wyko­ny­wa­niu cho­ra­łu gre­go­riań­skie­go. Kan­tor para­fii św. Jadwi­gi Ślą­skiej w Cho­rzo­wie. Wie­dzę i umie­jęt­no­ści w dzie­dzi­nie śpie­wu kościel­ne­go dosko­na­lił pod okiem wybit­nych kan­to­rów i znaw­ców mono­dii, m.in.: Mar­ce­la Pérèsa, Lyco­ur­go­sa Ange­lo­po­ulo­sa, o. Ber­nar­da Sawic­kie­go OSB oraz Mar­ci­na Bor­nu­sa-Szczy­ciń­skie­go i Rober­ta Pożar­skie­go. Jako instru­men­ta­li­sta wystę­po­wał z Orkie­strą Muzy­ki Nowej, z Fil­har­mo­nią Ślą­ską, Kwar­te­tem Ślą­skim oraz Naro­do­wą Orkie­strą Sym­fo­nicz­ną Pol­skie­go Radia w Kato­wi­cach, w tym – wie­lo­krot­nie na Mię­dzy­na­ro­do­wym Festi­wa­lu Muzy­ki Współ­cze­snej War­szaw­ska Jesień. Doko­ny­wał nagrań dla Pol­skie­go Radia i dla NOSPR. Wraz z Mag­da­le­ną Krzyw­dą-Krzy­stecz­ko two­rzy jaz­zu­ją­cy duet Sap­phi­re upra­wia­ją­cy poezję śpie­wa­ną i gatun­ki pokrew­ne. Współ­pra­cu­je z zespo­ła­mi Scan­di­cusVio­lin­Di. W 2014 roku otrzy­mał Nagro­dę Pre­zy­den­ta Mia­sta Cho­rzów w Dzie­dzi­nie Kultury.